Jak zabezpieczyć chwilowo zamkniętą drogę?

Nie da się ukryć, że polskie drogi zwykle owiane były- i są- złą sławą. Wynika to przede wszystkim z faktu, że kierowcy często porównują je do szwajcarskiego sera, a co za tym idzie, są one po prostu podziurawione. Dodatkowo zawieszenia pojazdów często cierpią przez same koleiny, a kierowcom nie brakuje powodów do narzekań. W ostatnim czasie jednak można zauważyć, że na polskich drogach „coś” się dzieje i jest to jak najbardziej pozytywne. Oczywiście nie jest tu absolutnie mowa o wypadkach oraz kolizjach, które nawet na najbardziej perfekcyjnych drogach. Mowa tu jednak o tym, że coraz częściej mamy styczność z robotami drogowymi lub zamkniętymi drogami z powodu właśnie prac remontowych. Z pewnością nie jest to na rękę kierowcom, jednak wiedzą oni doskonale, że naprawy nawierzchni polskich dróg są niezbędne. Jednocześnie drogowcy powinni dołożyć wszelkich starań, by odpowiednio zabezpieczyć te drogi, które są chwilowo zamknięte. Jak więc mogą to oni zrobić?

Słupki drogowe blokujące z pewnością się przydadzą

Słupki drogowe u12c to rodzaj słupków blokujących, które można wykorzystać właśnie celem odpowiedniego zabezpieczania- a także oznakowania- drogi, która z powodu prowadzonych prac, musiała zostać chwilowo zamknięta. Oczywiście drogowcy powinni pamiętać o tym, że tego rodzaju słupki mają stanowić formę bezpośredniej barykady. W praktyce więc muszą one znaleźć się blisko zamkniętego zjazdu. Nie muszą się oni jednak martwić, gdyż ze względu na wyrazistą i dynamiczną kolorystykę tych słupków, są one zwykle świetnie widoczne już z odległości. Kierowcy w dzień nie będą mieli więc problemu z tym, by je zauważyć. W nocy zaś można zastosować dodatkowo lampy drogowe, które będą spełniały rolę informacyjną, że „coś” ma przykuć uwagę kierowców. Zmotoryzowani z pewnością będą wdzięczni, że nie znaleźli się w sytuacji, w której nie mają już jak zawrócić.

Znaki drogowe zakazu również mogą się okazać przydatne

Znaki drogowe zakazu zwykle ustawiane są przy drogach jednokierunkowych i innych, w których np. nie można zawrócić lub nie można w nie skręcić. Jednocześnie jeśli drogowcy wykorzystają takie znaki z dodatkową tabliczką informacyjną umieszczoną pod ich tarczą, to kierowcy z pewnością jasno zrozumieją, że w ten zjazd już zjechać nie mogą. Warto takie znaki ustawić jednak w odpowiedniej odległości od danego miejsca, by kierowcy jednak nie pokusili się o spróbowanie i ominięcie blokady. Takie sytuacje niestety się już zdarzały, a to z kolei prowadziło do nieprzyjemnych spięć.

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.