Home › Bakalie - przekąski pełne witamin

Bakalie - przekąski pełne witamin

karta kredytowa co to jest


birthday wishes for daughter
Każdą osobę czasami dopada nagły głód, który nakłania nas do zjedzenia przekąski.

W sklepach pełno jest czekolad, jogurtów czy chrupek, które wielu z nas wykorzystuje w tego typu momentach. Jednak nie będzie to dobry pomysł, gdyż przez takie nawyki żywieniowe cierpi ogólne zdrowie oraz sylwetka. W takiej chwili warto sięgnąć po bakalie, które zakupimy w każdym sklepie i gotowe są do błyskawicznego zjedzenia. Przewagę suszonych owoców oraz orzechów nad produktami wysoko przetworzonymi widać od razu. Przede wszystkim pozbawione są one soli oraz rafinowanego cukru, które przecież są przez nas spożywane w nadmiarze. Lecz głównie bakalie są bardzo dobrym źródłem całego przekroju witamin a także mikro elementów.

Przeważają tutaj orzechy, które bogate są w proteiny i drogocenne tłuszcze, a konkretne rodzaje mogą być zastępstwem dla suplementów w tabletkach.

Tak jest na pewno w sytuacji orzechów włoskich, tylko 1 orzech dziennie gwarantuje nam pełną dawkę kwasów Omega-3. Natomiast brazylijski obfituje w selen, element, w który europejskie ziemie są raczej ubogie. Także migdały warto włączyć do swojej diety, posiadają one bardzo dużo wapnia oraz kwasu foliowego.

Pamiętajmy, żeby kupując orzechy nie wybierać takich prażonych lub solonych - zmniejsza to ich całą wartość.

Z kolei suszone owoce są idealne wówczas, gdy napada nas chęć na coś słodkiego.

Wówczas idealnie sprawdzą się morele. Z kolei suszone daktyle mogą być alternatywą dla cukru w momencie wypieku ciast. Wystarczy namoczyć je w gorącej wodzie i zblendować. Orzechy mają dość sporo kalorii, dlatego jeżeli się odchudzamy, warto nie zjadać całej paczki na raz, będzie mieć ona aż do 600 kalorii. Kupując owoce suszone należy zwrócić uwagę na to, czy nie dodano do nich siarczanów. Jeżeli masz przed sobą długi dzień poza domem i wiesz, że w tym czasie najdzie cię ochota na jedzenie między posiłkami, warto włożyć do torby bakalie.

Możemy wziąć orzechy lub owoce suszone, albo zwyczajnie mieszankę studencką. Dzięki czemu nie tylko ochronimy się przed głodem ale i ochotą na sięgnięcie po niezdrowe produkty. Dostarczymy także własnemu organizmowi ważnych witamin..